צעצועי מין יכולים להיות עשויים מכל מיני חומרים, כולל עץ, קריסטל, פרספקס ולטקס.

חומרים

עם זאת, חומרים פלסטיים מסוימים עשויים להכיל phthalates (חומר כימי לריכוך והגמשת פלסטיק). בעוד שעדיין מתקיימים מחקרים בנושא, קיימים ממצאים המקשרים בין phthalates לפגיעה בפוריות ולסוגים מסוימים של סרטן. לכו על בטוח ובחרו צעצועים שאינם מכילים phthalates. סיליקון הוא חומר נהדר המחמם את טמפרטורת הגוף והוא בטיחותי לחלוטין לשימוש. אם יש לכם צעצוע ישן שאתם חושבים שעלול להכיל phthalates, אבל אתם ממש נהנים ממנו, שימו עליו קונדום כדי להגן על עצמכם מפני חומרים רעילים.

צורה

בעוד שצעצועי מין באים בצורות רבות, החל מצעצועים פאליים ועד לצעצועים בצורות ‘חדשניות’, תמיד תוודאו שצורת הצעצוע מתאימה למטרה שלו. בדקו את האזהרות שעל גבי האריזה, כגון ‘לשימוש חיצוני בלבד’, ומלאו אחר ההנחיות הללו בהתאם. אם אתם מתנסים במשחקים אנאליים, הקפידו להשתמש אך ורק בצעצועים שנועדו לכך, וודאו שלצעצוע יש חוט או בסיס מתרחב כך שניתן יהיה להוציא את הצעצוע בקלות. צעצועים ישרים עלולים להישאב פנימה ומכאן הדרך לבית החולים בטוחה. לא כדאי.

גודל

ויברטורים בצורת קליע (רוקטפוקט) מיועדים לשימוש חיצוני, אז הימנעי מלהחדיר אותם, שכן הם עלולים להיתקע בתוכך. אם את הולכת להחדיר רוקטפוקט או דילדו, אנא ודאי שנשאר לך מספיק מקום לאחוז בו בזמן השימוש. לחלופין, אם את חושבת שצעצוע נראה גדול מדי, אל תלחצי על עצמך להכניס את כולו. הניסיון לבחון את גבולותייך עלול להוביל לפציעות, שפשופים ואי-נוחות כללית. גדול יותר זה לא תמיד טוב יותר.